Výukové materiály ZŠ Kaplice, Školní 226

Německý jazyk 7


Erste schritte Einheit 1 Einheit 2 Einheit 3 Einheit 4 Literatura

EINHEIT 3 (Teil I.)

1. Přelož!

a) Ahoj, já se jmenuju Milan a učím se německy. ___________________________________________________________________________

b) Monika má psa. Ten je ale velký! ___________________________________________________________________________

c) Paní Nováková jezdí přece na koni a poslouchá hudbu. ___________________________________________________________________________

d) Ne, Hans se neučí česky. ___________________________________________________________________________

e) Pan Černý jezdí na kole a hraje fotbal. ___________________________________________________________________________

f) Co je pěkné? Ta květina. Co je nové? To auto. ___________________________________________________________________________





Skupinová práce / Práce ve dvojicích › rozšiřování slovní zásoby na téma ZVÍŘATA (Tiere)

2. Rozdělte zvířata do skupin. Pracujte se slovníkem!

SCHWEIN       BÄR           BIENE            WAL          ZIEGE

          SCHAF          HUND          KATZE          KUH           HAMSTER

LÖWE       FORELLE           HASE          MEERSCHWEINCHEN          HAI





HAUSTIERE     WILDE TIERE     VÖGEL     WASSERTIERE

3. Ve dvojici si vyrobte lístečky se zvířaty. Ostatním svůj lísteček neukazujte, úkolem je předvést zvíře zvuky nebo pohyby. Ostatní hádají, o které zvíře jde (německy!).

4. Žáci utvoří řetěz. První řekne, co je za zvíře, další si toto zvíře musí zapamatovat (př. Ich bin ein Hund.). Další zopakuje tuto větu a přidá další zvíře (Petra ist ein Hund und ich bin ein Elefant.).